Kruche ciasto kojarzy się z najwspanialszymi słodyczami- taratelki z malinami, kruche ciasteczka czekoladowe, szarlotka, sernik... ;) Istne niebo w gębie. Ale tylko w gębie, bo w lustrze już zdecydowanie mniej. Do dzisiaj. 

Dzisiaj bowiem przedstawiam Wam absolutnie pyszną i absolutnie bezgrzeszną tartę na dietetycznym kruchym cieście. 


Serowa tarta na dietetycznym kruchym cieście

spód
1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 jajko
100 g jogurtu naturalnego
5 tabl słodziku

nadzienie
ser biały 250 gram
2 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
10 tabl słodziku
aromat waniliowy

owoce do dekoracji

Mąkę połączyć z jajkiem i jogurtem, dosłodzić i szybko zagnieść ciasto. Włożyć do lodówki na około 30 minut. Po wyjęciu rozwałkować na papierze do pieczenia i wyłożyć formę do tarty. Zapiec lekko około 5 minut w 200 stopniach. 
Twaróg zblendować z jajkami i sodą, dodać aromat i słodzik. Taką masę wylać na podpieczony spód. Udekorować owocami (u mnie 1 nektarynka i kilka malin). Piec jeszcze 15-20 minut w 200 stopniach. Można jednak zmniejszyć temperaturę gdy ser zbyt szybko spiecze się z wierzchu. 



Nie mam zdjęć już upieczonej tarty ponieważ... nie zdążyłam ich zrobić. Tarta zniknęła w bliżej nieokreślonych okolicznościach. 

Gwarantuje, że wam również zasmakuje. 

Smacznego ;))

Przepis bierze udział w akcji W wersji Light




19 Comments

  1. Wspaniały pomysł! I jak pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi naprawdę zachęcająco.
    Polecam Ci jednak zamiast słodziku w tabletkach - który najczęściej nie nadaje się do takiej obróbki termicznej, słodzik w proszku do wypieków. Ja używam w swojej kuchni słodzika Sussina Gold :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie dietetyczna i zdrowa :) Przypuszczam, że ze smakiem jest również na duży plus. Leci do zakładek, na pewno zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna - kolejny Twój przepis do wypróbowania!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. też robiłam ostatnio ciasto kruche na jogurcie! chyba rzadko będę wracać do tradycyjnego z masłem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezwykle apetyczna, od razu nabrałam ochoty na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. swietny pomysl na odchudzona tarte:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pysznie wygląda. pewnie zjadłabym jej tyle, że na nic zdałyby się jej dietetyczne właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo na pewno wypróbuję, czekałam na taki postęp w wynalazkach ludzkości :D

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja, zapisałam sobie do listy mashew ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda że nie ma zdjęć spodu, bo to o niego najbardziej tu chodzi a chciałabym zobaczyć czy jest zwarty i nierozwalający się :( Może upieczesz jeszcze raz?? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmm pyszności :)
    świetny blog :)
    ciekawy post ♥
    Zapraszam do mnie ♥♥
    całusy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ile kalorii ma jedna porcja tej tarty?

    OdpowiedzUsuń
  14. liczenie kalorii naprawde nie jest potrzebne i według mnie prowadzi donikad nawet na diecie, ale odpowiem na to pyt, mimo ze wszystko zalezy od rodzaju skłądników:
    spód
    1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (ok. 675 kcal)
    1 jajko (jezeli M to ok. 80kcal jezeli klasa L koło 90 kcal)
    100 g jogurtu naturalnego (zwykły kolo 60 kcal, 0% koło 40 kcal)
    5 tabl słodziku (o kcal)

    nadzienie
    ser biały 250 gram (zalezy od rodzaju u mnie 73 kcal/100g)
    2 jajka (160 kcal)
    1 łyżeczka sody oczyszczonej
    10 tabl słodziku
    aromat waniliowy

    wystarczy zsumowac i podzielic na ilosc porcji, ktora zalezy od nas, mozna pociąc tartę na 8, 10, 12 kawalkow, ile chcemy.

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja w przekroju? Nie rozwala się? Nie trzeba np banana albo budyniu jeszcze na taki krótki czas pieczenia??? Brzmi cudnie i robię na 100% ale mam obawy, że nie będzie zbyt spójne...
    M_tusia

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne ciasteczko, fajna masa serowa, bananki i różne rodzynki :3 Ale spód trochę trocinowaty, bo za grubo albo za mało słodko :3 A najlepiej zjem go rano z pomidorkiem i ogóreczkiem zapieczony z szynką :3 Ogólnie wykładajcie cienko spód, bo może okazać się wiórowaty :3 Chomiczki :3

    OdpowiedzUsuń
  17. ile słodzika w proszku zamiast tablektowego?

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam, słodziki to głownie asparta i ksylitol które w wysokich temperaturach tworzą groźne związki rakotwórcze..dlatego nawet do gorących napojów powinno się się dodawać słodzik po przestygnięciu, więc ciasto super ale bez słodzika :>!

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. Jaka Pani miala średnicę foremki?

    OdpowiedzUsuń

Featured Posts