Któż z nas nie kocha ciastek owsianych? Tych delikatnie słodkich, chrupiących, jeszcze cieplutkich z pieca. I najzdrowszych pod słońcem. Powstaje wiele wariacji na temat- z bakaliami, kokosowe, z masłem orzechowym, z czekoladą, korzenne. Jako tak popularna słodycz musiały one doczekać się i odchudzonej wersji
W dobie diet wszelakich nic bowiem odchudzenia nie minie. Nawet smalec i boczek. ;p
A na fali niesłabnącej dziś popularności diety Dukana (która według mnie jest jedną z najbardziej niezdrowych i wykluczających diet) powstały i one- dietetyczne ciastka owsiane Dukana. 




Są naprawdę banalnie proste i wymagają tylko kilku składników. I o dziwo są naprawdę bardzo dobre gdy się udadzą. Słodkie, ciasteczkowe, chociaż do chrupiących im daleko, są bardziej gumowe, ale potrafię zjeść wszystkie na raz (co nie jest dozwolone dla dukanowców). 
No i są błyskawiczne i najbardziej light jak się tylko da. 




Ciasteczka owsiane dietetyczne wg. Dukana

6 łyżek otrąb owsianych
szklanka mleka (ja używam 0,5%, nie wiem czy z zerowego wychodzą)
5-8 tabl słodzika 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
opcjonalnie dodatki w postaci przypraw, wiórków kokosowych, aromatów itp. 





Otręby gotujemy w mleku ze słodzikiem i dodatkami aż do zgęstnienia masy i odparowania większości wody. Masa powinna być naprawdę gęsta ale powinna dać się nabierać łyżką ;p Dodać proszek do pieczenia i wymieszać.  Taką masę nakładać partiami na papier do pieczenia i spłaszczać formując dowolnego kształtu ciasteczka. Piec około 10-15 minut w 180 stopniach. Trzeba patrzeć kiedy zyskają złoty "opalony" kolor. A tak naprawdę należy spróbować czy smakuja nam te pieczone dłuzej bardziej odparowane i chrupiące czy te delikatnie wilgotne. 

Smacznego ;))

Przepis bierze udział w akcji W wersji Light 


31 Comments

  1. Nie aprobuję metoday odchudzania wg. Dukana, jednak niektóre pomysły na potrawy są godne wykorzystania.
    Te ciacha są faktycznie banalne w wykonaniu, a wierzę, że naprawdę smakują. Zapisuję - zrobię, chyba niedługo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile ciasteczek wychodzi z takiej porcji?

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię ciasteczka owsiane :) te z takich prostych składników i jeszcze dietetyczne! spróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdjęcia są prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne, jutro sobie takie upiekę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. W smaku są rewelacyjne, ale po pieczeniu przez pół h w 180 stopniach musiałam zwiększyć temperaturę do 220 i piec dodatkowo 15 min. Może zrobiłam za grubę, bo w środku wciąż były mokre i ciągnące. Następnym razem rozsmaruję na blaszce i zrobię musli:) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. mi nie wyszły spalił sie spod a wierzch blady do tego w środku mokre i klejące jak budyń

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi sie udaly. z malymi modyfikacjami. słodzik do dietetycznych i zdrowych raczej nie nalezy!!! poza tym pycha. Pozdrawiam Piotrek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodzik? Aspartam do zdrowych nie należy. Wszelkie słodziki są ok. Najlepszy Stewia.

      Usuń
  9. Przyłączam się do pytania - ile ciasteczek wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zalezy od wielkosci ale takie normalnych rozmiarow to 6-8. ;)

      Usuń
  10. Na początku smak nietypowy, dopiero potem czujemy ten właściwy. Polecam schłodzone już, wtedy smak wryaźny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie z przepisu wyszło 8 ciastek średniej wielkości. Dlatego warto podwoić składniki. Dodałam też trochę amarantusa i wyszły naprawdę dobre!

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje właśnie się pieką :) Ale siedzą już 20 minut i coŚ nie widać tej "opalenizny" :((

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdzie jest sposób przygotowania?

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis rewelacja, smaczne, szybkie i bardzo proste :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja!! szybko, prosto i smacznie a do tego lekko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wypróbuję jeszcze dziś :), drugi raz zaczęłam stosować tą dietę i muszę pouzupełniać mój zbiór przepisów o nowe :)
    Pozdrawiam i zapraszam LaFaMi

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja drugi raz jestem na tej diecie więc z chęcią pouzupełniam moje zbiory przepisów o nowe :), spróbuję je upiec jeszcze dziś

    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  18. ile jedno takie ciasteczko może miec kcal? swietny przepis. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. a czy proszek do pieczenia dodac do gorącej masy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ja go zwykle dodaje po gotowaniu otrębów i zdjeciu ich z ognia.

      Usuń
  20. Przepis wydaje się super, z pewnością spróbuję; sama do herbaty używam słodzika, ale wiem, że w temperaturze pow.100 stopni C jest rakotwórczy, może więc warto zastąpić go stewią.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam te ciastka. Dziękuję Ci, za przepis. Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  22. ISTNIEJE SPECJALNY SLODZIK W PROSZKU DO PIECZENIA CIAST, ON NIE JEST RAKOTWORCZY I NA PEWNO SIE NADAJE.

    OdpowiedzUsuń
  23. ...a ja się świetnie czułam podczas diety Dukana i czuję nadal... poza tym, trzeba czytać o diecie to co sam autor o niej napisał ze zrozumieniem i wnikliwie, czyli kto i kiedy może ją stosować itp... a nie potem wieszać psy na człowieku... a ciastka super ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny przepis! Niemniej za każdym razem przypala mi się na nim garnek... Co zrobić by to ominąć? Robię zawsze na najmniejszym ogniu.

    OdpowiedzUsuń
  25. te ciastka aż do takich dietetycznych nie należą mają asz 240 kcal co na jedno ciastko wychodzi w porci 6 ciastek 40 kcal a nikt na jednym nie skonczy

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem na diecie od miesiąca i już umierałam z braku słodyczy. Te ciasteczka mnie uratowały. Zdrowe i pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Featured Posts